به سایت وقت خنده خوش آمدید!
ironia

تبلیغات

اینـتر وب

مواد لازم برای شیرینی دانمارکی

آرد حدودا : 500 گرم
تخم مرغ :3 عدد متوسط یا 2 عدد بزرگ

شیر :1 پیمانه

شکر :3/4 پیمانه

روغن :3/4 پیمانه

خمیر مایه :2 قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده: 1 قاشق غذاخوری

زرده تخم و کنجد: برای رومال

مواد لازم کرم :

آب :نصف پیمانه

شیر :نصف پیمانه

شکر :1 پیمانه

آرد :نصف پیمانه

وانیل: کمی

گلاب در صورت تمایل: 1 قاشق غذاخوری

درست کردن خمیر شیرینی دانمارکی

 به سراغ سرهم کردن خمیر میرویم و داخل ظرفی پوست لیموی رنده شده را میریزیم و بعد آب لیمو را به آن اضافه میکنیم و بعد از آن یکی از تخم مرغ ها را درون ظرف میشکنیم و با هم زن اندکی ترکیب میکنیم.

پس از آن  روغن مایع را به مواد بالا اضافه میکنیم و به ترتیب ، شیر ،  نمک  و بقیه شکر را اضافه میکنیم. پس از اندکی هم زدن مایع خمیر ترش را به مواد ترکیب شده اضافه میکنیم و هم میزنیم.

آرد را الک کنید و در هنگام الک کردن کم کم به مایع اضافه کنید و هم بزنید.سطح کار را با کمی آرد بپوشانید و خمیر را روی آن قرار دهید و با دست آن را به زمان 10 دقیقه ورز دهید.بعد از اینکه خمیر نرم و لطیفی بدست آمد آن را درون ظرفی قرار دهید و روی آن را بپوشانید و اجازه دهید تا در دمای اطراف نیم ساعتی استراحت کند.

در فاصله استراحت خمیر ، باید کرم وسط شیرینی دانمارکی را آماده کرد و برای اینکار باید داخل ظرفی شکر را با آرد نشاسته  ذرت  و یک سوم از شیر سرد با هم مخلوط کرد و هم زد.

باقیمانده شیر را درون ظرف دیگری بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و وقتی به جوش آمد ، کم کم به مایه کرم اضافه کنید و به سرعت هم بزنید.

سپس مواد ر ا مجددا برمیگردانیم به ظرفی که شیر را جوشاندیم و روی حرارت قرار میدهیم و در حین حرارت آن را هم میزنیم تا غلیظ شود. وقتی مواد شروع کردند به حباب زدن آن را از روی حرارت بر میداریم. 

طرز تهیه شیرینی دانمارکی:

ابتدا 2 قاشق خمیر مایه رو با دو قاشق از شکر مخلوط میکنیم و داخل 1 پیمانه شیر ولرم میریزیم و روشو میپوشونیم حدودا ده دقیقه میزاریم جای نسبتا گرم تا عمل بیاد ، محرک خمیر مایه شکر هست نمک به هیچ وجه خمیر رو به عمل نمیاره.

تو این فاصله کرم رو آماده میکنیم تا کاملا خنک بشه بدین منظور ابتدا آب و شیر و آرد و شکر را در یک ظرف مناسب می ریزیم و هم میزنیم تا ترکیب شوند سپس روی حرارت ملایم گاز قرار می دهیم و هم میزنیم تا غلیظ و یکدست شود در لحظات آخر وانیل و گلاب رو اضافه میکنیم و هم میزنیم سپس زیر شعله را خاموش میکنیم تا خنک شودمیتوانید فقط از 1 پیمانه آب یا شیر به تنهایی استفاده کنید.

تخم مرغ، خمیر مایه عمل اومده، روغن و زعفران را در یک ظرف مناسب دیگر می ریزیم و باهم مخلوط میکنیمتا کاملا ترکیب شوند.

آرد و شکر رو باهم مخلوط میکنیم و کم کم به مایع خمیر اضافه میکنیم تا خمیر لطیفی به دست بیاد اگه چسبنده بود کم کم آرد اضافه کنید تا جایی که خمیر به دست نچسبه ولی خیلی آرد اضافه نکنید چون شیرینی خشک میشود.

خمیر را با دست ورز بدید و چند دقیقه ادامه بدهید و بعد به چند قسمت تقسیم کنید و مرحله ی پیچیدن رو شروع کنید.

سطح کار رو آرد پاشی کنید و از خمیر بردارید با وردنه باز کنید نه خیلی نازک نه خیلی ضخیم نوارهایی با عرض 5 سانت باز کرده و از کرم لبه ی خمیر بگذارید رول کنید و برش بزنید اندازه هاش بستگی به سلیقه ی خودتان دارد .

پس از اینکه همه رو رول کردید سینی فر رو کاغذ روغنی بندازید و خمیر های شیرینی دار را روش بچینید با کمی فاصله و روی آن را بپوشانید و بزارید یک الی دو ساعت استراحت کند.

پس از استراحت با برس مخصوص زرده تخم مرغ رو رومال میکنیم و برای تزیین از کنجد، پودر شکر، انواع مغزها میتونید استفاده کنید.

فر رو از قبل گرم میکنیم با دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 20 دقیقه. دمای فر های مختلف باهم متفاوته پس باید مراقب باشید زیرش نسوزه. بعد از اینکه خنک شد از کاغذ روغنی جدا کنید و داخل ظرف بچینید. با این دستور 50 عدد دانمارکی متوسط خواهید داشت. داخل یخچال نگه داری کنید.

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


نمایش این کد فقط در ادامه مطلب
بازدید : 144
تاریخ : شنبه 12 مهر 1399 زمان : 10:13 | نویسنده : احمد رضایی | نظرات (0)

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش


آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 22
کل نظرات : 0
آمار کاربران
افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین

آمار بازدید
بازدید امروز : 2
باردید دیروز : 2
گوگل امروز : 0
گوگل دیروز : 0
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 98
بازدید سال : 1,030
بازدید کلی : 5,035

اطلاعات کاربری


عضو شويد


فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

آرشیو

جستجو


کدهای اختصاصی

پشتیبانی

RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : Enterweb.ir