به سایت وقت خنده خوش آمدید!
ironia

تبلیغات

اینـتر وب

سفرمی/ صرف صبحانه در خاورمیانه معمولاً عجله ای صورت نمی گیرد، مگر اینکه فرد برای رفتن به سرکار، مدرسه و یا هرجایی دیگر عجله داشته باشد. معمولاً صرف صبحانه حدود ساعت های 8 و یا 9 آغاز می شود و با گفتگویی گرم و طولانی هنگام نوشیدن قهوه آغاز می گردد. سپس صبحانه های عربی آماده می شوند. صبحانه های عربی ممکن است تنها شامل نان، مربا، پنیر (به همراه مخلوطی از ادویه که متشکل از آویشن، سماق، کنجد و نمک است)، میوه های تازه، سبزیجات، زیتون، ترشی و تخم مرغ باشد.
بر خلاف غربی ها در کشورهای عربی قهوه به همراه صبحانه نوشیده نمی شود، بلکه به عنوان نوشیدنی پیش از صرف صبحانه، هضم کننده و دورهمی های اجتماعی به همراه دسرهای خوشمزه میل می گردد. معمولاً در کشورهای عربی به همراه صبحانه آب میوه و یا چای شیرین می نوشند.

غذاهای خاورمیانه ای 
غذاهای خاورمیانه ای سنتی غنی و پیچیده هستند که از شمال آفریقا تا خلیج فارس گسترده شده و کم کم به سرتاسر دنیا منتقل شده اند. این غذاها توسط گردشگران و مهاجران که در نقاط مختلف سکونت گزیدند و رستوران افتتاح کردند از کشوری و کشوری دیگر منتقل گردیدند. در حالی که برخی از غذاهای عربی همانند شاورما در کشورهای دیگر ارئه می شوند و جهانی شده اند، اما صبحانه های عربی به علت سادگی تهیه ی آن ها شهرتی ندارند. در ادامه صبحانه های عربی که در عین سادگی بسیار خوشمزه و مغذی هستند را معرف حضورتان می نماییم.

حمص

شاید یکی از پرطرفدارترین صبحانه های عربی حمص یا هوموس باشد. این صبحانه ی لذیذ سرشار از پروتئین و فیبر است و وعده ای مناسب به ویژه برای گیاه خواران بشمار می رود. این صبحانه ی عربی متشکل از کنسرو نخود، سیر، روغن زیتون، 2 قاشق چای خوری تاهینی است.
تمام این مواد داخل مخلوط کن میکس می شوند و بعد زیره، آب لیموی تازه و پاپریکا برای چاشنی دار کردن به آن اضافه می شود. برای خوردن صبحانه ی عربی حمص می توانید به جای نان از برش های سبزیجات مثل هویج، کرفس و فلفل دلمه ای استفاده نمایید. در کم تر 5 دقیقه می توانید صبحانه ای سالم و مفید را آماده و نوش جان کنید.

شاکشوکا

شاکشوکا یکی از صبحانه های عربی لذیذ و پر طرفدار است. علاوه بر خاورمیانه این صبحانه در شمال آفریقا و لوانت محبوبیت خاصی دارد. برای اینکه مدت زمان زیادی را کنار گاز هدر ندهید می توانید به آسانی از رب گوجه فرنگی به جای گوجه فرنگی استفاده کنید. سپس حلقه های پیاز، سیر رنده شده، زیره، پاپریکا و دارچین را به آن اضافه کنید. پس از اینکه مواد را تفت داده و آماده شد، تخم مرغ ها را روی آن بریزید و اجازه دهید چند دقیقه ای بپزند تا زمانیکه سفیده ی تحم مرغ خودش را بگیرد.

فوال

فوال یکی از صبحانه های عربی بی نظیر است که بر اساس ذائقه ی شما تهیه می گردد. این صبحانه ی عربی سرشار از فیبر و پروتئین می باشد. برای تهیه ی این صبحانه فقط یک کنسرو باقالی را بجوشانید. لوبیاها را کاملاً میکس کنید و برای چاشنی آب لیموی تازه، زیره و روغن زیتون به کار ببرید. برای تزئین صبحانه از گوجه فرنگی خرد شده، فلفل، پیاز، تربچه، سینه ی مرغ گریل شده و پنیر فتا استفاده کنید.

لبنه با نعناع

این صبحانه ی عربی کلاسیک بسیار غنی از ویتامین و خوشمزه است. پروبیوتیک، پروتئین و کلسیم موجود در لبنه با نعناع انرژی مورد نیازتان برای آغاز روز را تامین می کند. برای تهیه ی این صبحانه ی عربی نعناع تازه را به خوبی خرد کنید و 4 حبه سیر رنده شده به آن اضافه نمایید و داخل ماست لبنه بریزید. این صبحانه به همراه روغن زیتون، تربچه، خیار و گوجه فرنگی سرو می شود.

عکاوی

عکاوی صبحانه ای مغذی سرشار از کلسیم، فسفر و پروتئین است که انرژی روزتان را از اول صبح تامین می کند و در عین حال سریع آماده می گردد. پنیر عکاوی و یا هر پنیر محلی دیگر را می توانید به صورت ورقه های کوچک برش دهید و به همراه نعناع تازه، گوجه فرنگی، خیار و حلقه های نازک پیاز در نان پیتا یا همان نان لبنانی بپیچید و به آرامی در ماهی تابه یا تستر قرار دهید تا برشته شود و بعد نوش جان کنید.

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


نمایش این کد فقط در ادامه مطلب
بازدید : 106
تاریخ : شنبه 12 مهر 1399 زمان : 9:41 | نویسنده : احمد رضایی | نظرات (0)

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش


آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 22
کل نظرات : 0
آمار کاربران
افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین

آمار بازدید
بازدید امروز : 16
باردید دیروز : 2
گوگل امروز : 1
گوگل دیروز : 0
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 182
بازدید سال : 1,114
بازدید کلی : 5,119

اطلاعات کاربری


عضو شويد


فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

آرشیو

جستجو


کدهای اختصاصی

پشتیبانی

RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : Enterweb.ir